Prodej e-shopu
Prodáváte nebo kupujete e-shop. Nejčastěji existují dva modely domluvy mezi prodávajícím a kupujícím: 1. Prodej podílu nebo akcií 2. Prodej jednotlivých součástek e-shopu (jako je doména, skladové zásoby, sociální sítě). Každý z možností představuje právní, daňové a účetní výhody a nevýhody. Je dobré si v nich udělat jasno a zvolit si přijatelná rizika pro danou situaci.
Proč to potřebuju Legitas?
Minimalizace rizik. Jistotu správnosti nebudeme mít asi nikdy, ale minimálně lze předejít některým průšvihům a z transakce vytěžit maximum, například jedna z nevýhod prodeje e-shopu takzvaně na součástky je nemožnost převodu práv k e-mailingové databázi.
Jak celý proces vypadá?
My se kloníme k variantě převodu podílu nebo akcií. V takovém případě radíme začít Termsheetem. Obvykle následuje Investment Agreement nebo Sharepurchase Agreement, případně Shareholders Agreement. Pokud se e-shop prodává tzv. na součástky bude potřeba podkladů více.
Kolik mě to bude stát?
Cena se pohybuje přibližně od 15.000,- Kč bez DPH
Komu tím prospějeme?
Kupující
Provedeme právní analýzu, odhalíme možná rizika a zajistíme přípravu všech nezbytných dokumentů, aby prodej proběhl hladce.
Prodávající
Zajistíme kontrolu právních náležitostí e-shopu. Vyjednáme bezpečné podmínky prodeje a hladký převod vlastnictví.
E-shop
Připravíme smlouvy, ošetříme převod práv, vyřeší ochranu dat a nastavíme podmínky pro hladké předání.